Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παίξουν πολλά γλωσσικά παιχνίδια , τα οποία συμβάλλουν στην απόκτηση της φωνολογικής ενημερότητας (φ.ε.) . Τα παιδιά ακούν προσεκτικά πως ακούγεται μια λέξη . Δεν τους ενδιαφέρει ο τρόπος γραφής , η ορθογραφία της λέξης . Έτσι , όταν παίζουμε ένα γλωσσικό παιχνίδι με τις καταλήξεις των λέξεων και ζητάμε από αυτά να μας πουν μια λέξη που τελειώνει σε –ώνα , μπορεί να μας πουν χελώνα , γοργόνα , Παγώνα , βελόνα , κορώνα , Μόνα , … Αν και στο νηπιαγωγείο δεν ενδιαφερόμαστε τόσο για τους ορθογραφικούς κανόνες , ωστόσο τα πολυάριθμα φωνολογικά παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά ( είτε με τις καταλήξεις , είτε με το αρχικό γραμματάκι – φώνημα , είτε με πολλά άλλα γλωσσικά παιχνίδια ) τους προετοιμάζουν στο να μάθουν να διαβάζουν . Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι , αν αφαιρέσουμε μια φωνούλα από μια λέξη και προσθέσουμε κάποια άλλη , παράγεται μια καινούρια . Για παράδειγμα , στη λέξη πίτα , αν αφαιρέσουμε το γράμμα π και προσθέσουμε το Ρ ή το σ , θα έχουμε τη λέξη Ρίτα . Αυτή η προφορική άσκηση αρχικά στο νηπιαγωγείο το βοηθά στο να αντιληφθεί καλύτερα το μηχανισμό της γραφής .
24 Sunday Nov 2013
Posted ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ
in